Livskunskap för aspies

Idag har jag haft livskunskap för andra gången i min nya klass. Asså, oj vad jag gillar de lektionerna! Min favoritlärare undervisar i det ämnet. På lektionerna så pratar vi alltid om AS och vad det innebär med att vi har det, vilka nackdelar och fördelar det finns och hur man kan hantera sina svårigheter med AS i livet.

Min lärare har gått kurser, föreläsningar och typ forskat om AS i ca 30 år så han. Och så har även hans dotter AS så han har massor av kunskap om erfarenhet i ämnet.
Jag har aldrig varit med om förut att jag har träffat någon tidigare som kan så mycket om hur jag själv (och alla andra i min klass) funkar och att vi kan prata så öppet om det alla i en grupp. Sitta och diskutera om hur vi funkar, att alla är delaktiga i samtalen, att alla känner igen sig i det min lärare tar upp. Att man inte känner sig udda, utanför och ensam.
Jag är verkligen glad över att de nya livskunskapslektionerna är så himla bra! Man lär sig jättemycket och det är väldigt intressant att veta hur andra känner och tycker om det.
Har skrivit det många gånger redan men jag kan inte sluta säga det; jag är bara sååå glad över att jag har börjat i en så bra klass! ♥
Jag hoppas att alla ni andra barn och ungdomar som har asperger också får chansen att gå i en sån här bra asp-klass som jag har.
Kramar till alla från Lilla Flo! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0