En bra start på veckan

Idag så har min underbara moster kommit hit och hälsat på, med sin pojkvän och mina kusiner. Gud vad roligt det är att få träffa de! Träffar de på sin höjd två gånger om året. Oftast en gång varje år eller en gång vart annat. Himlarns synd, men så blir det ju när man bor så galet långt ifrån varandra... Men men idag har jag haft en jättebra dag och vi har suttit och pratat i flera timmar, ätit god mat och farit och tagit ett kvällsdopp vid havet och bara haft det mys! Jag fick även lite födelsedagspresenter i förskott av min kära moster. Jag fick ett fint kort, 100 kr, en chokladkaka och en jättegod parfym från märket Date. En superbra dag verkligen! ♥ :D

Ända sen vi flyttade hit (hos mamma alltså, för snart ett år sen) så har vi sett att det har varit en skylt om någon liten trädgårdsbutik i närheten, men vi haraldrig farit dit. Förrns igår. Och jag måste bara säga att jag är sååå glad att vi upptäckte den butiken! GAAAHHH så fina saker det fanns! Jag blev seriöst alldeles till mig, haha. Jag är ju helt galen i den gammeldagsa stilen Shabby Chic. Älskar det verkligen. Och hela den lilla affären var bara, Shabby Chic. Fatta vilket paradis för mig! xD Om jag hade haft råd så skulle jag ha köpt allt! På min födelsedag så ska vi fara dit igen och så ska jag få välja lite saker som mamma ska köpa till mig, längtar dit :D

Jag blev lite mer inspirerad till att göra mitt eget rum mer Shabby Chic-style så när jag kom hem från butiken igår så satte jag igång och pyssla lite med grejer i mitt rum och nu så har jag fått det superfint i mitt rum. Om jag orkar så ska jag ta mig tid och fota lite bilder och lägga upp här i bloggen så får ni se hur mitt rum ser ut. Har förövrigt köpt en helvit tavla som jag tänkte klä med något fint tyg och sätta upp på väggen så det blir ännu finare ;)

I morgon så blir det en fixar och pysslar-dag. Jag tänkte rensa lite lådor och sånt i mitt rum och få i ordning det i garderoben. Och så har jag tänkt att fara till tygaffären och köpa lite tyg så jag kan göra min tavla och så tänkte jag sy lite annat kul.

Men nu så ska jag stänga av datorn och sova! God natt!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0