Finfina naglar

I två långa månader har jag gått i flagnat svart nagellack. Jag har tyckt att det har varit väldigt fult och velat ta bort det, men har aldrig orkat. Men igår så fick jag nog och tog fram lackborttagningsmedlet.

Jag tog fram ett nytt lack och började måla på mina naglar. Jag målade tre lager men vart ändå inte riktigt nöjd med färgen, (det var ett väldigt tunt lack). Då tog jag fram ett nytt nagellack och målade ett lager på. Och så tog jag ett tredje transparent nagellack för att få till den perfekta finishen.

Så här vart det:


Med blixt


Utan blixt

Dessa lack använde jag:



Collection 2000, Nail Polish 266



Nail polish by H&M, Pink dawn



Depend, Ridgefiller, Nr 129 (Ett basack egentligen, men funkar bra som överlack också tycker jag)

Vart väldigt nöjd med resultatet. Fick precis den färg jag ville! Och i och med att jag hade 5 lager nagellack så lär det ju sitta ett bra tag också. Det är väldigt kul att experimentera med nagellack ibland :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0