Är så glad! :)

Hejsan. Dags för en liten update nu tycker jag! Som jag har skrivit tidigare så skulle jag ju börja på en ny skola. I en ny aspergerklass alltså. Och jag måste bara säga att jag är sååååå glad att jag har bytt skola. Jag trodde att hela min högstadietid var förstörd på grund av min förra skola, men det är den verkligen inte.

Jag börjar nästan gråta av glädje när jag tänker på allt med nya skolan. Det är världens bästa lärare, bra schema, bra skolmat, snälla klasskompisar ja allt är bra! Har redan blivit jättebra kompis med den enda tjejen förutom jag i min klass, det känns redan som vi har känt varandra i flera veckor eller månader! Och minst tre stycken till i min klass kan jag tänka mig att bli bra kompis med.

En av de killarna är jättesöt! Ända sen första skoldagen så har han kollat på mig typ hela tiden och suttit sig bredvid mig och när vi gick på promanad så gick han bredvid mig. Jag är också lite nyfiken på honom med, men båda vi är så blyga så ingen törs typ säga nåt. Jag har småpratat lite med honom om typ skoljobb och så men aldrig pratat om typ oss själva. Skulle verkligen vilja prata, men jag törs verkligen inte! Och vad ska man säga? Men för hoppningsvis så känns det kanske lite lättare att prata med honom om nån vecka eller så.

Nu känns det nästan roligt att gå till skolan! Det trodde jag ALDRIG att det skulle göra. Är verkligen så otroligt glad att jag bytte till den här skolan, så sjukt mycket bättre den är.

Det enda som känns jättejobbigt just nu är att jag och E (tjejen i min klass) ska gå ut till vanliga klassen i morgon på spanskalektionen, med 25 elever i! Är jätterädd att det kommer att de kommer att vara högljudda och sånt. Är också rädd för att det ska va mycket "dryga fjortisar" som bedömer en utifrån att vi går i spec-klass och kolla konstigt på en och så... Men det känns skönt i alla fall att en av mina lärare följer med och att E också ska ha samma lektion. Om jag hade varit ensam hade det varit ännu jobbigare. Men det går nog säkert bra! (Hoppas jag..)




Var bara tvungen att lägga upp denna supervackra bild som en fin avslutning! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0