To school for cool

Som jag har skrivit förut så går jag ju i specialklass, Aspergerklass närmare bestämt. Började första terminen i 7:an där och går nu andra terminen i 8:an. Trivdes jättebra första året! Jag hade superbra lärare, jättefina lokaler, bra klasskompisar, ja jag hade det jättebra helt enkelt!

Men bara några dagar innan jag skulle börja åttan så fick jag reda på att mina lärare hade slutat och att en ny elev skulle börja.

Att mina lärare hade slutat kom som en otrolig chock. Jag mådde så otroligt dåligt och gjorde det jättelånge! Det var en galet stor omständinghet för mig att vänja mig med nya lärare. Och min nya klasskamrat hade vääääääldigt mycket mer handikapp än jag. Det är otroligt krävande att vara i samma närhet som henne!

Jag avskyr verkligen mina nya lärare! De förstår inte alls mig eller nån annan för den delen. De är inte ens utbildade till speciallärare!

Hela den här och förra terminen så har jag sammanlagt lärt mig jättelite på grund av mina nya lärare. Jag har mått så sjukt dåligt hela tiden nästan! Ett tag så skolkade jag till och med för att jag mådde så dåligt...

Så när det hade gått ett tag då jag kände att jag inte ville gå kvar på min skola så gjorde jag och min mamma en ansökning till att börja på en annan aspergerklass. Och idag så fick vi beskedet om att jag ska får börja i 9:an där!

Jag är verkligen jätteglad över att jag ska få börja i en ny klass! Förra veckan så hälsade jag och mamma på i klassen och fick träffa lärarna och några av eleverna som går där, och se lokalerna som de jobbar i. Och sen så fick vi reda på en massa annat om det de gör i klassen och så. Och jag måste bara säga att jag är otroligt glad föra tt vi gjorde en ansökan för om jag hade gått kvar i min gamla klass så hade jag fått verkligen ett hemskt slut på min högstadietid men det får jag inte nu! Nu kommer jag att få en jättebra omstart på högstadiet och en superbra avslut.

Det kommer säkert kännas skitjobbigt från början eftersom jag alltid tycker att det är jobbigt med nya grejer, men jag tror att det kommer att vara värt det! Det verkar verkligen som en galet bra klass :)

Dom månader som är kvar i min nuvarande klass kommer att vara jobbiga, det vet jag, men det känns så himla skönt att ha nåt att se fram emot! Så jag kommer att kämpa på och försöka att inte må så dåligt.

Dagens tema är förresten att jag ska visa en bild som jag aldrig har visat förut. Så här kommer en bild jag aldrig har visat:



Jag och min älskade kanin i somras...<3

Nu så ska jag äta lite av min pappas goda nybakta bröd.

Ha ett bra sportlov! Kram /Lilla Flo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0