Boktips!

Tänkte tipsa om fyra jättebra böcker om ADHD och Asperger Syndrom:


Jag är ändå jag: Fyra killar om Asperger Syndrom

En bok som tar upp ämnen som skolan, kärlek, kompisar, familjen, framtiden m.m. från 4 killar med AS perspektiv. Detta är ingen faktabok men man får lära sig mycket hur det är att ha Aspergers och jag kände igen mig supermycket i boken även fast de var killar. Rekommenderar boken starkt till alla över 12 år!






Det är bra att fråga...: Om Aspergers Syndrom och högfungerande autism

En lättläst och kort faktabok om AS och högfungerande autism. Den här boken passar bra att läsa om man inte vet så mycket om Aspergers och vill lära sig mer på ett enkelt sätt.






Tio tankar i huvet, men ingenting på pappret

En lättläst faktabok om ADHD, med jättebra och fina bilder. Boken tar upp ämnen som sömnproblem, medicinering, humörsvängningar, koncentrationsproblem, depression och mycket mer som har med ADHD att göra. Den är bra skriven så att den passar alla åldrar.






Aspergers syndrom - och sedan?

En väldigt kort men lärorik bok som passar bäst för ungdomar i tonåren med diagnosen AS. Den tar upp ämnen som parbildning, barn, arbete, boende och körkort.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0