I morgon händer det!

Sen ungefär två månader tillbaka så är jag och min klasskompis från aspergerklassen med i skolans elevråd.
Jag känner mig väldigt modig och stolt över mig själv över att jag törs vara med. För ungefär ett år sen skulle jag aldrig ha kunnat tänka mig att sitta med ca 20 st andra högstadieelever som jag inte alls känner, men nu gör jag det.

Det känns fortfarande lite obekvämt, men ändå bra. Det är en väldigt bra träning för mig att vistas bland och prata med nya människor därför som jag brukar tycka att det är väldigt jobbigt. Än så länge så har jag inte tordats säga någonting högt inför alla än, men när jag väl har en viktig åsikt att ta upp så ska jag försöka att göra det! :)

I morgon så ska jag och min klasskompis (och typ fem andra från min skola) fara på ett möte nere i stan med en massa andra elever från olika högstadieskolor i hela staden och även rektorer och politiker ska vara med. Det känns väldigt coolt att det kommer att vara politiker med! Men även lite läskigt, man måste verkligen tänka på vad man säger... ;P

Jag är rätt nervös inför det! Jag kommer ju att behöva sitta och dikutera med massa andra som jag aldrig har sett förut och sånt. Men det kommer nog att gå bra! Jag skriver sen hur det gick :)

Nu så måste jag ta och lägga mig så jag hinner sova lite i natt. God natt!


Kommentarer
Emma Lannebrink

sv: förlåt för ett sent svar!

tack! :)

Okej.

Ja det är jobbigt :p jag är 14, fyller 15 i juni. Är född 1997 då :) Jag började äta mediciner mot adhdn för lite mer än ett år sen.

Jag fick reda på att jag hade adhd och depression i början av 2011 :)

kram

2012-05-12 @ 16:11:34
URL: http://adhdochfoto.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0